2 Mayıs 2012 Çarşamba

Bahçe Kuralları Koyarken

Çocuğa bahçe kurallarını hatırlamasını isteyin. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim. Çocuk "koşmayacağım" demeyecek. Ne yapmasını istiyorsak onu duymamız lazım. Koşmayacağım diyen çocuğunuza "evet, koşmayacaksın biliyorum peki ne yapacaksın?" diye yeniden sorun. "yürüyeceğim" diyene dek bekleyin. Ya da arkadaşıma vurmayacağım cevabını aldığınızda "evet, vurmayacağına inanıyorum ama ne yapacaksın?" sorusunu sorun. "sıramı bekleyeceğim", "izin isteyeceğim" cevaplarını duyun!

Çocuğa başta verdiğiniz süreyi söyleyin. Onu oyunu bitmesine en az 10 dakika kala uyarın.

Eve geldiğinde kurallara ne denli uyduğunu konuşun. Bırakın kendi kendini değerlendirsin. İnanın dürüst olacaktır. Olmazsa da ben öyle düşünmüyorum, ama bir daha daha iyi olacağına inanıyorum, dersiniz:))

Eğer gerçekten kurallara uyduysa çooook uymadıysa ses çıkmayacak şekilde alkışlayarak ödüllendirin.

Kolay gelsin:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder