25 Nisan 2012 Çarşamba

3-6 Yaşlar Arasındaki Çocuklar İçin OLMAZSA OLMAZLAR

•  Çocuğunuzun elbiselerini birlikte seçin ona en az iki seçenek sunun ve kendi başına giyinmesi için cesaretlendirin, gerektiğinde yardım edin (Çocuğunuza düğme çözme-ilikleme, fermuar açma-kapama, çıt çıt açma-kapama gibi becerileri kazandırmalısınız).
•  Çocuğunuzun model alarak öğrenir. Ona olumlu davranışları kazanabilmesi için doğru model olmalısınız. Ondan beklediğiniz davranışlar için (Lütfen ifadesini kullanmak, teşekkür etmek, özür dilemek, izin istemek vb.) model olun ve bu davranışların nedenini açıklayın.
•  Çocuğunuza yaşına uygun ve başarabileceği sorumluluklar verin (Örn: Yemek hazırlıkları sırasında yardım etmesi).
•  Çocuğunuz sorumluluğunu yaptığında ya da bir etkinlikte başarılı olduğunda onu ödüllendirin ( bu bir öpücük ya da alkış olabilir).
•  Yanlış davranışlarını görmezden gelmeyin (elbette fiziksel olarak cezalandırmayın) ancak hoşlandığı etkinlikleri kısıtlayabilir ve bunu neden yaptığınızı ona anlayabileceği şekilde anlatabilirsiniz. En önemlisi kararlı ve tutarlı olun.

•  Çocuğunuzun hayatı deneme-yanılma yoluyla öğrenmesine fırsat verin. Yanlışları karşısında sabırlı olun, yanlışını kendisinin dile getirmesini/ ifade etmesini sağlayın.
•  Problemlerini etkin ve aktif olarak dinleyin. Bunun için beden dilinizi (başınızı sallamak vb) kullanın.
•  Çocuğunuzun cinsellikle ilgili sorularına "sadece sorduğu soruya", sakin olarak, tereddütsüz cevap verin. 
•  Çocuğunuzu ilgilendiren bütün konularda kararı onunla birlikte verin. Her fırsatta onun fikrini sorun.
•  Çocuğunuza kitap okuyun, öykü anlatın ve daha sonra bu öyküyü birlikte canlandırın.
•  Gezintiler yaparak, çevreyi gözlemlemesini ve sosyal kuralları yaşayarak öğrenmesini sağlayın (Alış veriş yapmak, eğlenmek vb.)
•  Çocuğunuza sizinle ve diğer yetişkinlerle sohbet etmesi, telefonla konuşması için fırsatlar verin.
•  Çocuğunuza gelişimini destekleyici, hem birlikte hem de diğer çocuklarla birlikte oynayabileceği oyuncaklar almayı tercih edin. (Yap-bozlar, hafıza kartları, evcilik oyuncakları, tamir aletleri, legolar, kavram kartları, boyalar, boncuklar, hayvanlar vb.)
Tüm Etkinlikleriniz Sırasında; çocuğunuzun beş duyusunu kullanmasına özen gösterin Yeni bir bilgi verirken; en çok tanıdığı nesneden, en az tanıdığına; yardımla yapabilmeden yardımsız yapmaya doğru bir sıra izleyin. Ona tekrar tekrar deneme, benzer ve farklı yöntemler kullanma fırsatları vermelisiniz ve en önemlisi onun adına yapmak yerine ona rehber olmayı tercih edin.

Ne diyeyim kolay gelsin:)

Sevgiler,

Gülçin KARADENİZ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder