31 Ocak 2012 Salı

Sevgi Etkinlikleri

YAŞAYAN DEĞERLER VE KARAKTER EĞİTİMİ

Yaşayan Değerler Eğitim Programı 1995 yılında Birleşmiş Milletlerin 50. yıl dönümü kutlamaları için Brahma Kumaris'in hazırladığı uluslararası bir projeden gelişmiştir. UNESCO tarafından desteklenen bu eğitim "Yaşayan Değerler Eğitimi" adlı tüm dünya eğitimcilerinin ortak olduğu ve kar amacı gütmeyen bir kuruluş tarafından yürütülmektedir. Daha İyi Bir Dünya için Değerlerimizi Paylaşalım isimli bu projede; İşbirliği, Özgürlük, Mutluluk, Dürüstlük, Alçakgönüllülük, Sevgi, Barış, Saygı, Sorumluluk, Sadelik, Hoşgörü ve Birlik olarak 12 evrensel değere odaklanmıştır.

Değerlere Duyulan Gereksinim
Anne babalar olarak sormamız gereken soruların başında;
  • İçinde bulunduğumuz ortam ve çevre istediğimiz değerlere sahip çocukları yetiştirmek için uygun mu?
  • Her şeyi çocuklarımız adına düşünüp yaparken sorumluluk sahibi olabilecekler mi?
  • Bu kadar şiddeti televizyonlarda seyrederken barışçıl olabilecekler mi?
  • Aşırı koruma ve müdahaleci davranırken özgüvenleri gelişecek mi?
  • Biz şimdi onlar mutlu olsun, üzülmesinler diye uğraşırken, onlar mücadele etmeden mutlu olabilecekler mi?
Ya da benzer sorular yer almaktadır. Değişen ve gelişen dünya ile beraber, artık televizyon, bilgisayar oyunları, sinema, dergi, internet, oyuncaklar ve reklamlar aracılığıyla bütün dünya çocuklarımızın sosyal çevresi olmuştur. Aile ve okul tarafından verilen değerlerle, televizyon ve dış dünyanın verdiği değerler çoğu zaman farklılık göstermektedir. Bu noktada anne babaların işleri daha da zorlaşmaktadır. Hızlı ve baş döndürücü şekilde değişim içinde olan değerler, bunlarla baş etmek zorunda kalan ve değer karmaşası yaşayan çocuklar için değer aktarımı çok daha önemli bir hale gelmiştir.

Yaşayan Değerler Eğitim Programının Amaçları
  • İyi karakterli bireyler yetiştirmek.
  • Evrensel temel değerleri pekiştirmek.
  • Çocukların kendisine ve topluma yararlı olacak temel değerleri psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişimlerine uygun olarak kazanmalarını sağlamak.
  • Çocukların kazandıkları değerleri davranışla ifade etmeleri yönünde fırsat vermek.
  • Karakter ve Değerler Eğitiminin ailede ve okulda paralel bir şekilde işleyişini sağlamak.
BEN DE MADEM DÜNYA SEVGİ GÜNÜ YAKLAŞIYOR UNESCO'NUN DA DEĞERLERİNDEN BİRİ E O ZAMAN ANNELER-BABALAR ÇOCUKLARI İLE BU KONUYU KONUŞMAYI İHMAL ETMESİNLER DEDİM VE ETKİNLİK ÖNERİLERİ HAZIRLADIM. LÜTFEN ÇOCUKLARINIZDAN SEVGİNİZİ ESİRGEMEYİN, SEVGİNİN NE DEMEK OLDUĞUNU ANLATMAYIN GÖSTERİNKİ SONRA "NEREDEN ÇIKTI BU SEVMESİNİ BİLMEYEN İNSANLAR" DEMİYELİM!!!


















Kaynaklar:
Bereiter, C. (2002). Education and Mind in the Knowledge Age. Mahwah, NJ:Lawrence Erlbaum.
Lickona, T. (1992). Educating for Character. How Our Schools Can Teach Respect and Responsibility. NY: Bantam Doubleday.
Lickona, T. (Ed.) (1992). Character Development in Schools and Beyond (2nd Ed.).NY: Council for Research in Values & Philosophy.
Reynolds, C.R. And Gutkin, T.B.(1999). Handbook of School Psychology. NY: John Wiley.
Silva, D.Y., and Gimbert, B.G. (2001). “Character education and teacher inquiry: a promising partnership for enhancing children’s classrooms.“ International Journal of Social Education, 16(1), 18-33.
Tillman, D. (2000). Living Values Activities for Children Ages 8–14. Deerfield, FL:HCI.
Tillman, D. (2000). Living Values Activities for Young Adults. Deerfield, FL: HCI.
Tillman, D. and Hsu, D. (2000). Living Values Activities for Children Ages 3–7.Deerfield, FL: HCI.
Williams, M.M. (2000). Models of character education. Journal of Humanistic Counseling, Education and Development, 39(1), 32-40.

Sevgilerimle.

Gulcin KARADENIZ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder