19 Ocak 2012 Perşembe

Karne Sorgulama Değil, Değerlendirmedir!

Ölçme değerlendirmeciler varken benim konuşmam doğru olmaz ama sadece sınav başarısını ölçen karne alınsa ne olur alınmasa ne olur! Birçoğunuz ama performans ödevleri var diye karşı çıkabilirsiniz. Performans ödevlerini kimlerin yaptığını biliyorum ama hadi unuttum diyelim. Konular çok anlamsız!! Bir örnek vermek istiyorum. Kuzenimin oğlunun proje konusu 'penguen'lerdi!!!! Kutuplar dışında yaşayanlar da elbette penguenleri öğrenecek de nerede bulacak da inceleyecek, nasıl bir problem cümlesi kuracak, ne merakı uyanacak da çocuk bu merakın peşinden koşmak için proje üretecek!!! Yok valla ben bu sistemi anlamıyorum!!! Neyse ben herkes gibi karne günü çocuklarınıza şöyle davranın böyle konuşun demiyeceğim. Tek bir cümlem var: "Karnelerini, birlikte inceleyin ve onların duygularını açıklamalarına izin verin". Bir de lütfen aşağıdaki duruma düşmeyin!


Her çocuğun karnesinde alkışlanacak bir güzelliklik vardır. Yeter ki bakmasını bilin! İyi tatiller:)

Gulcin KARADENİZ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder