22 Ağustos 2016 Pazartesi

ÇOCUKTA RİTM ÇALIŞMALARI NEDEN ÖNEMLİ?


ÇOCUKTA RİTM ÇALIŞMALARI NEDEN ÖNEMLİ?



Gülçin KARADENİZ

Gelişim Psikolojisi Doktoru 


Hayattaki her oluşumun kendi içinde bir ritmi vardır diyebiliriz ve diyebiliriz ki ritim hayatımızın temelindedir; ancak tüm bu bilgilere karşın giderek daha hareketleri sınırlı ve ritimsiz bir topluma dönüştüğümüz de başka bir gerçektir! Özellikle günümüz çocuklarını düşünecek olursak maalesef bir çoğunda yürüyememe, koşamama ve oynayamama sorunlarını gözlemlemekteyiz.. Peki çocuklarımızda ritim duygusunu nasıl harekete geçirebiliriz?


Yaşamın ilk üç yılı, beyin yapısının ve işlevlerinin çok hızlı geliştiği bir dönemdir. Doğru deneyimler beyinin mucizevi potansiyelini ortaya çıkarmasına yardımcı olmaktadır. Çocuğun yaşamına katılan görseller, ses, dokunuş, tat ve koku beyinsel aktivitelere dönüştürülerek psikomotor, bilişsel ve sosyal gelişim alanlarında hızlı değişimlere yardımcı olur. Kaliforniya Üniversitesi Tıp Fakültesinde nöroloji asistanı Dr. Frank R. Wilson (1989), araştırmalarında bir müzik eğitimi alıp bir müzik aleti çalabilen çocukların yaşıtlarına oranla fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal açıdan daha hızlı geliştirdiğini saptamıştır. Yine araştırmalar yedi yaşından önce müzik eğitimine başlayan çocukların; yoğun dikkat toplama becerilerine, güçlü bir hafızaya, daha hızlı duyma ve görme güçlerine sahip olduklarını, ayrıca beyin ve sinir sisteminin tamamının olumlu yönde geliştirdiklerini raporlamışlardır.

Devamı İçin Parents Dergisi Nisan Sayısı!


0-2 yaş döneminde ritim duygusu ile tanışan bebeklerin ileriki yaşantılarında; zamanlama yeteneği, dikkati yoğunlaşma, dinleme becerisi ve işitsel hafıza kapasitelerinde daha üst düzeyde performanslar sergiledikleri ve grup çalışmalarına daha kolay adapte olabildikleri bilinmekte! Biz de Can’la beraber evde ritim çalışmalarına başladık! Can henüz 10 aylık ben ona adını farklı ritimler tutarak söylüyorum. Can şimdilik sadece ritim aletlerini ‘yemeği’ tercih etse de çok eğleniyor, ileri de daha büyük işler yapacağına eminim!
Bu ayki çalışmamda bana eşlik eden Can Karadeniz’e teşekkür ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder